CleanTop®-Systeem

Bij een veel gebruikte verharding worden gebruikssporen zichtbaar. Vervuiling en verwering zijn feitelijke hoofdbestanddelen hiervan.

CleanTop vereenvoudigd de wijze en het aantal reinigings intervallen. Hierdoor verlagen de reinigingskosten. CleanTop vertraagd het ouder worden en minimaliseert de daarbij ontstane sporen van verwering. Al met al wordt het product duurzaam geoptimaliseerd, het verkrijgt een hogere bescherming en tenslotte beïnvloedt het de positieve ervaringswaarde van de gebruiker. Het CleanTop systeem heeft zich inmiddels gedurende 8 jaar in de praktijk bewezen. Niet alleen in Europa. Het grote verschil tussen coaten of impregneren is dat CleanTop in verschillende stappen een onderdeel is van het productieproces. Mede hierdoor is het vast met het product verbonden. Anders dan bij diverse vormen van coaten en impregneren behoeft CleanTop geen nabehandeling, het is duurzaam met het product verbonden.


CF-WAARDEN* EN HUN EIGENSCHAPPEN

EIGENSCHAPPENCleanFaktor
CF 90
CleanFaktor
CF 100
CleanFaktor
CF 120
Gereduceerde vuilopname én aanhechting •• •••
Gemakkelijke reiniging van blad- en bloemvlekken, koffie, ketchup en vetvlekken •• •••
Verminderde aanhechting van algen en mos •• •••
Door CleanTop® ontstaat een verhoogde verweringsbestendigheid van het product
Oppervlaktebescherming met behoud van natuurlijke uitstraling  
Vrij van kalkuitbloeiing (mits vakkundig verwerkt)  
Naderhand geen extra impregnering nodig
*De ontstane eigenschappen door de CleanTop®-Technology én de sterkte in werking hiervan zijn weergegeven in het hierboven aangegeven aantal rode punten.

De CleanTop® Test

Om het onderhoudsgemak van een CleanTop-oppervlak duidelijk zichtbaar te maken, hebben we gebruikte olie, rode wijn, koffie, ketchup en mosterd verdeeld op de bestrating dat voorzien is van CleanTop en op hetzelfde product dat speciaal voor deze test geproduceerd is zonder CleanTop. Vervolgens lieten we dat meerdere uren inwerken. Daarna begon de schoonmaak met een sopje en een borstel.

Resultaat: bij het met CleanTop beschermde oppervlak bleven er wat kleine restjes van de gebruikte olie op het oppervlak achter, alle andere vlekken werden probleemloos verwijderd, bij het onbeschermde oppervlak waren er duidelijk resten achtergebleven.

La Linia mit CleanTop® vor der Reinigung

La Linia voor de reiniging

La Linia ohne CleanTop® nach der Reinigung

La Linia zonder CleanTop® na de reinigin

La Linia mit CleanTop nach der Reinigung

La Linia met CleanTop® na de reiniging

 

laubreste

laubreste gereinigt

Voor de reiniging en na de reiniging.

Referenties:

De particulieren tuin

“Recentelijk was ik bij een opdrachtgever die 12 jaar geleden in het terras de Pallas tegels had laten verwerken. Het is een gegeven dat zelfs na lagere periode de tegels er zelf nog steeds goed uitzien, en ook de reiniging ervan nog steeds kinderlijk eenvoudig is. Mede hierom adviseer ik bij mijn opdrachtgevers de tegels met de CleanTop®-Technology van METTEN.”

Joachim Steen GmbH 
Garten- und Landschaftsbau

Stadt Düsseldorf

Dipl.-Ing. Rolf Sander, afdelingshoofd verkeer- en wegenbouw van de Gemeente Düsseldorf over de reiniging van Belpasso Premio:

“Het totale bestratingsoppervlak van de Kölner Straße wordt standaard eenmaal per dag met een veegmachine en water gereinigd. Daarbij kun je zien, dat de CleanTop® oppervlakken van de Belpasso bestrating schoon worden, terwijl op de overige verhardingen, die niet voorzien zijn van het CleanTop® oppervlak, het vuil blijft vastzitten en door het vegen niet losgemaakt worden”.

Vergleich

 

Kölner Straße Düsseldorf

Düsseldorf, Kölner Straße, Belpasso Grigio.

Gemeente Rijswijk, Nederland

Rob Doesburg, ontwerper Gemeente Rijswijk, Nederland: 

“Het plein voor de bibliotheek heeft na een half jaar nog steeds een frisse uitstraling. Vervuiling heeft zichtbaar weinig grip op de bestrating in vergelijk met traditionele bestratingen. Dat geldt ook voor vervuiling door kauwgom, die laat zich zichtbaar makkelijk verwijderen.”

Belpasso

Rijswijk, Nederland, Belpasso Premio-bestratingsysteem Nuvola en Grigio

Gutachten Ruhr-Universität Bochum

Prof. Dr.-Ing Martin Radenberg, Professor voor Wegenbouw bij de Universiteit van Bochum (D.) en kwaliteits-beoordeler voor de Gemeente Ratingen:

“Beoordelend naar de mate van mogelijkheid en de intensiteit van een mogelijke reiniging bij tegels- en bestratingen, onderscheid zich Belpasso Premio in een duidelijke weerstand in de mate van vervuilingen. Bij dit product is een beduidende eenvoudiger en goedkopere reiniging te verwachten”.

Gutachten

Uni Bochum

Gemeente Eindhoven, Nederland

Wil van Schijndel
Stadtplaner Stadt Eindhoven:

„Met name de doorgaans UV-licht gevoelige kleuren groen en blauw zijn de basis in dit vloerontwerp. Ook vervuiling mag niet de kwaliteit van de kleurstelling beïnvloeden. Belpasso Premio bleek naadloos aan te sluiten op de uitgangspunten van een langdurig kleurintensief en zelfs in het geval van kauwgom moeiteloos en eenvoudig reinigbare verharding.“

Stadtbahn Rhein-Ruhr, Duisburg

Commentaar door Jörg Husarek, Dipl.-Ing. Architect AKN:

"De perrons van de metro/tram bedrijven ÖPNV vragen speciale aandacht door het intensieve gebruik door de reizigers. Zo ook geldt dit voor zaken als de reiniging van verontreinigingen door kauwgom, dranken ( bijvoorbeeld Cola e.d.) en etenswaren.

De daarvoor ter beschikking staande reinigingsbudgetten zijn feitelijk niet toereikend in verhouding tot wat de gebruikers als acceptabel zien. In die samenhang stellen wij specifieke eisen aan de verhardingsmaterialen. De perrons van het “St. -Anna-Krankenhaus” van het metro/trambedrijf van de Gemeente Duisburg werden uitgevoerd met het Belpasso Premio product in de grijze kleurnuancering Grigio met daartussen de groene kleurschakering Pesto. Conform de opgave van de producent voldeed het materiaal aan de kwaliteitseisen aangaande de glijweerstand en drukbelasting en evenzo aan de mate van reinigings- en onderhoudsaspecten.

Na het gebruik gedurende twee jaren, de ingebruikname was begin februari 2005, blijven de perrons in zeer acceptabele conditie. Gebruikssporen zijn nauwelijks zichtbaar. Doordat de perrons slechts deels onderhevig zijn aan weersinvloeden, hierdoor treedt een min of meer zelfreinigend effect op, wordt er enkel 1 x per jaar een basisreiniging uitgevoerd. Hierbij wordt een reinigingsmiddel aangebracht en vervolgens met koud water met een hoge druk reiniger schoon gespoten.

Vervuilingen dringen, door het aanwezige CleanTop® oppervlak, niet door in de steen en kunnen simpelweg afgespoeld worden. Zelfs sterk hechtende kauwgom soorten laten zich eenvoudig met een hoge druk reiniging verwijderen."

Stadtbahn Rhein-Ruhr Duisburg

Metro/tram bedrijf Duisburg: overkapt perron, 2 jaren niet gereinigd

Reiniger aufsprühen

Reinigingsmiddel opspuiten

Fläche abspritzen

Oppervlak afspuiten

Saubere Fläche nach Reinigung

Na de reiniging: verharding als nieuw